სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
მაკა ბენდელიანი
|
|
რაიონი
|
ცაგერი
|
|
სკოლა
|
ცაგერის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ცაგერი
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება:ლეჩხუმი–ნაწილში დანახული მთელი.
|
||
თემის შინაარსი:პროექტი გულისხმობს ლეჩხუმის შესახებ ვებ–გვერდის
შექმნას.მოსწავლეთა ჯგუფებს მუშაობაში ეხმარებიან კონსულტანტი
მასწავლებლები.შესასრულებელი სამუშაო ასე განაწილდა:1.ერთმა ჯგუფმა–კოორდინაცია გაუწიოს ვებ–გვერდის
შექმნას,მასალის განთავსებას.2.მეორე ჯგუფმა–მოაგროვოს და დაახარისხოს
ტექსტობრივი მასალა.3.მესამე ჯგუფმა–მოიძიოს ინფორმაცია ლადო ასათიანის და მისი
პოეზიის შესახებ.4.მეოთხე ჯგუფმა–მოაწყოს ექსკურსია ლეჩხუმის
ღიასშესანიშნაობებზე, გაკეთდეს ჰერბარიუმი,ჩანახატები,მოგროვდეს ფოტო და აუდიო
მასალა.
|
||
საგანი :გეოგრაფია,ისტორია,ბიოლოგია,ქართული
|
||
დონე/კლასი 9/10
კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო:1 თვე
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
გეო.X.3.მოსწავლეს შეუძლია რეგიონების კლასიფიკაციის საფუძველზე
გააანალიზოს მათი განვითარების პერსპექტივები.
გეო.IX.4.მოსწავლეს
შეუძლია შეადაროს რეგიონები სხვადასხვა მახასიათებლის მიხედვით და იმსჯელოს
მსგავსება–განსხავების მიზეზებზე.
გეო.IX-5.იკვლევს რეგიონის ბუნებრივ
პირობებს,რესურსებს და განვითერების პეტსპექტივებს.
|
||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
მიზანი:მოსწავლეებმა შეძლონ იმპორმაციის მიპოვება,ჯგუპური
მუშაობა,მოპოვებული მასალის დახარისხება
და ანალიზი,შეისწავლონ თავისი კუთხე.
შედეგი:
1)შეიქმნა საინტერესო პროდუქცია მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე.
2)ინტერნეტ სივრცეში მოხდეს განთავსება მასალის,რათა საქარტველოს
ერთი კუთხე წარმოჩინდეს მთელი თავისი მშვებიერებით და ღირსებით.
3)მოხდეს ტურისტების მოზიდვა,რაც გამოიწვევს მოსახლეობის
დასაქმებას.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
1.რატომ არ გვიცნობენ?
|
|
თემატური კითხვები
|
2.,რამდენად
ვიცნობთ საქართველოს ისტორიულ პტოვინციებს?3.რა ვიცი ჩემი კუთხის შესახებ?რა
პერსპექტივა გააჩნია ლეჩხუმს?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
4.რითი შეიძლება დავეხმარო
ლეჩხუმს?რა შემიძლია გავაკეთო?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
აღწერეთ შეფასების
ფორმები, რომელსაც კლასში მოსწავლეებთან
მუშაობისას იყენებთ საჭიროებების განსაზღვრის, მიზნების დასახვის,
პროგრესის მონიტორინგის, უკუკავშირის უზრუნველყოფის, კრიტიკული აზროვნების და
პროცესების შეფასების, სასწავლო პროცესის ანალიზისთვის, სასწავლო ციკლის
სხვადასხვა ეტაპზე. მოცემული შესაძლოა მოიცავდეს გრაფიკულ დამგეგმავებს (ორგანაიზერებს),
ინსტრუქციებს წერითი სამუშაოსთვის, პრაქტიკული მუშაობის ჩანაწერებს, ჩამონათვალებს,
გამოკითხვებსა და რუბრიკებს. ამასთანავე, აღწერდეს მოსწავლეების მიერ შექმნილი
პროდუქტების აღწერას, პრეზენტაციებს, წერილობით დოკუმენტებს, ან ეტაპობრივ
შეფასებებს, რომელთაც განახორციელებთ სასწავლო პროცესში. სასწავლო პროცედურების
გრაფაში განმარტეთ, ვინ იყენებს შეფასებებს, როგორ გამოყენება შედეგები და სად
ხორციელდება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
კვლევის საბაზო
უნარ–ჩვევა,ინტერნეტით მუშაობის.კომუნიკაციის,ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენების
უნარ–ჩვევა .
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის
განხორციელებისთვის შეირჩა ჯგუფები,რომლებსაც დაევალა შესასრულებელი
სამუშაოები.ჯგუფები მუშაობენ გეოგრაფიის ბიოლოგიის ლიტერატურის
მიმართულებით.პროექტში დაგეგმილი სამუშაო,ჯგუფებს შორის ასე გადანაწილდა:
1.პირველი ჯგუფი
აგროვებს ტექსტობრივ მასალებს,ლეჩხუმის გეოგრაფიულ მდებარეობაზე,მის
ისტოტიაზე,ღირსშესანიშნაობებზე.მუშაობისას გამოყენებულ იქნა სასკოლო
სახელმძღვანელოები და დამატებითი ლიტერარურა,ახალი ფიზიკური დაეკონუმიკური
რუკები.მუძიებული იქნა მასალები ლეჩხუმის ბუნებრივ პირობების და რესურსების,
მოსახლეობის და მეურნეობის შესახებ.რუკებზე მუშაობის შედეგად შეძენილი ცოდნით
შექმნილი იქნა გზამკვლევი ტურისტებისთვის.ამისთვის იყენებს კომუნიკაციის
საშუალებებს ინტერნეტში:GOOGLE,OPERA.(შესრულების დრო ერთი კვირა) .
2.მეორე ჯგუფი
ინფორმაციას აგროვებს ლადო ასათიანზე მის პოეზიაზე.იყენებს სასკოლო
ბიბლიოთეკას,ლადო ასათიანის მუზეუმს და საძიებო საშუალება google.ge. მოსწავლეები ახდენენ მოძიებული
მასალის პრეზენტაციას.
3.მესამე ჯგუფი
ორგანიზებას უკეთებს ექსკურსიას ლეჩხუმის ღირსშესანიშნაობებზე,მნიშვნელოვანი
ფოტომასალის შეგროვებას.მცენარეტა სახეობეის შეგროვებას და ჰერბარიუმის
გაკეთებას.ბიოლოგიის მიმართულებით მუშაობისას გამოყენებული იქნა ბიოლოგიის
სახელმძღვანელოში მოცემული ინფორმაცია ზოგადად მცენარეთა თავისებურებების,
მნიშვნელობის შესახებ. რომლის საფუძველზე მოსწავლეებმა მოახდინეს ლეჩხუმის ფლორის აღწერა და
კლასიფიკაცია.შეაფასეს ლეჩხუმის დგევანდელი ეკოლოგიური მდგომარეობა,ტყეების
გაჩეხვით მოსალოდნელი საფრთხე.დამზადდა ჰერბარიუმი, რომელსაც თვალსაჩინოებად
გამოიყენებენ ბიოლოგიის გაკვეთილზე.(შესრულების დრო10დღე).
4.მეოთხე ჯგუფი კოორდინაციას გაუწევს
ვებ–გვერდის შექმნას და მასზე მასალების განთავსებას.ისინი პასუხის მგებლები
არიან,ტექსტების ელექტრონული ვერსიიის
შექმნაზე ,ინტერნეტში განთვსებული ლეჩხუმის ფოტოების და რუკების მოძიებაზე და
ვებ–გვერდის პროგრამურ
უზრუნველყოფაზე,გამოყენებული იქნა ინფორმატიკის გაკვეთილებზე მიღებული
ცოდნა.საჭირო კომპიუტერული პროგრამები, ინფორმაციის მოსაძიებლად ინტერნეტ საძიებო სისტემები, სათანადო
პროგრამები ვებ–გვერდებისა და მისი დიზაინის შესაქმნელად, საიტზე მასალების
განსათავსებლად.(შესრულების დრო 5 დღე).
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
გათვალისწინებული
იქნება მოსწავლეთა ინტელექტი.ინტერპერსონალური მოსწავლეები სხავადასხვა
მეთოდებით(გამოკითხვა,ინტერვიუ)მოიძიებენ ინფორმაციას.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
თარგმნონ მშობლიურ
ენაზე მოძიებული ინფორმაცია.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
ორგანიზება გაუკეთონ
პროექტის შესრულებას და შეაფასონ ჯგუფების მუშაობა.
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტ ძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
ფოტოაპარატი;
ვიდეო კამერა;
კომპიუტერი;
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სკოლის ბიბლიოთეკის რესურსი,საჯარო ბიბლიოთეკის რესურსი,მხარეთ მცოდნეობის
მუზეუმის რესურსი,ინტერნეტში მოძიებული მასალები.
|
ინვენტარი/მასალები
|
აუდიომასალა,გადაღებული ფოტოები,ტექსტები,ჩანახატები,გაკეთებული
ჰერბარიუმი.
|
ინტერნეტრესურსები
|
Google,mozila,opera.
|
სხვა რესურსები
|
მოსწავლეები,მშობლები,პედაგოგები და
საკრებულო.
|
No comments:
Post a Comment